Operatorii de telefonie vor să te scape de reclame pe mobil, dar nu din grijă față de tine
Cu toate că mai mulţi operatorii europeni vor să vă scape de reclame pe smartphone, într-un mod nu foarte evident, nu voi veţi avea de câştigat din acest gest.
Prezenţa reclamelor în mediul online a devenit de-a lungul anilor un rău necesar. Cum voi v-aţi obişnuit, în mare parte, să nu mai plătiţi pentru conţinut editorial, reclamele sunt menite, într-o oarecare măsură, să asigure salariul celor care generează acel conţinut. Conform celor de la Financial Times, mai mulţi operatorii de telefonie din Europa cochetează serios cu un scenariu prin care nu veţi mai avea parte pe smartphone sau tabletă de reclame de la Google, Microsoft sau Yahoo. Un operator se pare că şi-a instalat deja în ferma proprie de servere software pentru ad-blocking cu intenţia de a-l activa până la finele acestui an.
Înainte să vă bucuraţi însă, merită să mai aveţi în vedere câteva aspecte. Pentru că aproape niciodată un gigant care activează ca operator de telefonie nu face gesturi de binefacere, redactorii Financial Times au studiat un pic mecanica modului în care va fi implementat acest sistem de blocare al reclamelor. Software-ul folosit pentru respectiva activitate va fi dezvoltat de o companie cu sediul în Israel intitulată Shine. Aceasta din urmă a avut parte recent de o investiţie semnificativă din partea lui Li Ka-shing, cel mai bogat om din Asia şi deţinătorul unor conglomerate din domeniul telecomunicaţiilor precum Hutchinson Whampoa.
Pentru că reclamele din fluxul de Facebook şi Twitter vor rămâne neatinse, este evident că ţinta principală a acestor practici e Google. Din momentul aplicării, scenariul destul de probabil care ar putea avea loc implică taxarea gigantului din Mountain View pentru a permite trecerea reclamelor către ecranele dispozitivelor voastre. Astfel, în practică, profitul obţinut din reclame ar putea fi împărţit între operator şi companiile care generează acele bannere, pop-up-uri, etc.
Un oficial Google deja a răspuns pe marginea acestor zvonuri afirmând că, fără reclame, compania americană nu va mai putea să dezvolte în acelaşi ritm servicii web şi aplicaţii gratuite. Un precedent similar a fost stabilit deja de câţiva ani, când Google, Amazon şi Microsoft au decis să plătească dezvoltatorii Adblock Plus pentru ca populara extensie să afişeze în continuare reclame de la plătitori pe diverse website-uri.